Reklamacje i roszczenia do biur podróży, tabela frankfurcka – PORADA
Poniżej tabela frankfurcka w szczegółach. Tabela podzielona jest na 4 główne działy, które zawierają typowe, przykładowe rozbieżności między ofertą (i umową) a ty co otrzymaliśmy w ramach świadczeń turystycznych: czyli rozbieżności związane z noclegiem, wyżywieniem, pozostałymi usługami i transportem. Obok każdej rozbieżności przedstawiona jest propozycja procentowego odszkodowania liczonego w stosunku do cołościowej ceny wycieczki czy imprezy turystycznej. W zależności od stopnia niezgodności pomiędzy usługą z umowy i oferty a usługą świadczną na miejscu mamy do wyboru przedział np. 5-15%.
I. NOCLEG
1) Różnica w odniesieniu do zarezerwowanego obiektu 10 – 25% (w zależności od odległości)
2) Różnica w miejscowym położeniu (odległość od plaży) 5 – 15%
3) Różnica w sposobie zakwaterowania w zarezerwowanym hotelu (hotel zamiast bungalowów, inne piętro) 5 – 10%
4) Różnica w rodzaju pokoi: (decyduje to, czy zostały umieszczone razem osoby z tej samej rezerwacji, czy osoby nieznane)
a) 2-os. Zamiast 1-os. 20%
b) 3-os. Zamiast 1-os. 25%
c) 3-os. Zamiast 2-os. 20 – 25%
d) 4-os. Zamiast 2-os. 20 – 30%
5) Wady w wyposażeniu pokoju:
a) za mała powierzchnia 5 – 10%
b) brak balkonu 5 – 10%
c) brak widoku na morze 5 – 10%
d) brak (własnej) łazienki / WC 15 – 25%
e) brak (własnego) WC 15%
f) brak (własnego) prysznica 10%
g) brak klimatyzacji 10 – 20%
h) brak radia / TV 5%
i) zbyt mała liczba mebli 5 – 15%
j ) uszkodzenia (pęknięcia, wilgoć, itp.) 10 – 50%
k) robactwo 10 – 50%
6) Awaria urządzeń zasilających:
a) toaleta 15%
b) łazienka / bojler ciepłej wody 15%
c) awaria prądu / gazu 10 – 20%
d) woda 10%
e) klimatyzacja 10 – 20% (w zależności od pory roku)
f) winda 5 – 10% (w zależności od piętra)
7) Obsługa:
a) całkowity brak 25%
b) złe sprzątanie 10 – 20%
c) niewystarczająca zmiana pościeli, ręczników 5 – 10%
8 ) Niedogodności:
a) hałas w dzień 5 – 25%
b) hałas w nocy 10 – 40%
c) przykre zapachy 5 – 15%
9) Brak (potwierdzonych) czynników uzdrowiskowych (kąpiele termalne, masaże) 20 – 40% (w zależności od rodzaju potwierdzenia projektu np. urlop uzdrowiskowy).
II. WYŻYWIENIE
1) Całkowity brak 50%
2) Wady treściowe:
a) monotonny jadłospis 5%
b) niewystarczająca liczba ciepłych posiłków 10%
c) zepsute (nie nadające się do spożycia) posiłki. 20 – 30%
3) Obsługa:
a) samoobsługa (zamiast kelnera) 10 – 15%
b) długie czasy oczekiwania 5 – 15%
c) jedzenie zmianowe 10%
d) zabrudzone stoły 5 – 10%
e) zabrudzone naczynia, sztućce 10 – 15%
4) Brak klimatyzacji w stołówce 5 – 10% (w przypadku potwierdzenia).
III. POZOSTAŁE
1) Brak basenu lub zabrudzony basen odkryty 10 – 20& (w przypadku potwierdzenia.)
2) Brak basenu krytego: (w przypadku potwierdzenia o ile korzystanie możliwe jest ze względu na porę roku)
a) w przypadku istniejącego basenu odkrytego 10%
b) w przypadku braku basenu odkrytego 20%
3) Brak sauny 5% (w przypadku potwierdzenia)
4) Brak kortu tenisowego 5 – 10% (w przypadku potwierdzenia)
5) Brak pola do mini golfa 3 – 5% (w przypadku potwierdzenia)
6) Brak szkoły żeglarskiej, szkoły surfingu,szkoły nurkowania 5 – 10% (w przypadku potwierdzenia)
7) Brak możliwości jazdy konnej 5 – 10% (w przypadku potwierdzenia)
8 ) Brak opieki nad dziećmi 5 – 10% (w przypadku potwierdzenia)
9) Brak możliwości kąpieli w morzu 10 – 20% (w zależności od opisu projektu i przewidywalnych rozbieżności)
10) Zanieczyszczona plaża 10 – 20%
11) Brak leżaków plażowych, parasoli przeciwsłonecznych 5 – 10% (w przypadku potwierdzenia)
12) Brak snackbaru lub baru plażowego 0 – 5% (w zależności od zastępczych możliwości)
13) Brak plaży dla naturystów 10 – 20% (w przypadku potwierdzenia)
14) Brak restauracji lub supermarketu: (w przypadku potwierdzenia/ w zależności od możliwych rozbieżności)
a) przy wyżywieniu w hotelu 0 – 5%
b) przy samodzielnym wyżywieniu 10 – 20%
c) przy podróżach studyjnych z naukowym przewodnictwem 20 – 30% (w przypadku potwierdzenia)
15) Brak instytucji rozrywkowych (dyskoteka, klub nocny, kino, animatorzy) 5 – 15% (w przypadku potwierdzenia)
16) Brak butików lub deptaków 0 – 5% (w zależności od możliwych rozbieżności.)
17) Brak wycieczek na ląd przy podróżach statkiem 20 – 30% (udziałowej ceny podróży na dzień wycieczki na ląd)
18) Brak pilota wycieczki:
a) zwykła organizacja 0 – 15%
b) przy wycieczkach ze zwiedzaniem 10 – 20%
c) przy podróżach studyjnych z naukowym przewodnictwem 20 – 30% (w przypadku potwierdzenia)
19) Strata czasu przez konieczną przeprowadzkę: (udziałowa cena podróży)
a) w tym samym hotelu za 1/2 dnia
b) do innego hotelu za 1 dzień.
IV. TRANSPORT
1) Odlot przesunięty w czasie o ponad 4 godziny 5% (udziałowej ceny podróży za jeden dzień za każdą kolejną godzinę)
2) Wady wyposażenia:
a) niższa klasa 10 – 15%
b) znaczna rozbieżność od normalnego stand. 5 – 10&
3) Obsługa:
a ) wyżywienie 5%
b) brak powszechnej w danej klasie lotu rozrywki (radio, film, itd.) 5%
4) Zamiana środka transportu – udziałowa cena podróży przypadająca na opóźnienie w transporcie.
5) Brak transferu z lotniska (dworca) do hotelu – koszty zastępczego środka transportu
A na koniec – życzmy sobie udanych wakacji, bez konieczności reklamacji, tak oby korzystanie z powyższej tabeli nie było konieczne!
[php function=2]